Lapset syövät terveellisiä ruokia mieluummin, kun he ovat olleet mukana valmistamassa niitä, ja varsinkin jos ruoka myöskin näyttää jännittävämmältä. Samalla lapset oppivat lisää ruoan terveellisyydestä ja hyvistä ruokailutottumuksista.

Kun lisäät hedelmiä tavallisiin lettuihin, teet niistä terveellisempiä, ja samalla autat varmistamaan, että lapset saavat puoli kiloa kasviksia päivässä. Voit lisätä lettuihin myös pähkinöitä ja herkullisia mausteita, kuten vaniljaa ja kardemummaa.

Tästä yksinkertaisesta reseptistä tulee helposti lastesi suosikki. Ja varsinkin aamuisin, kun kaikki tuntuu kovin kiireiseltä, on hyvä, että takataskusta löytyy nopea, vaivaton ja terveellinen resepti.

Muista, että lapsesi saattavat tarvita apua hedelmien pilkkomisessa ja paistinpannun käytössä.

Mikä mahtavinta, lapsesi saavat sekä nauttia ruuanlaitosta täysillä että sotkea niin paljon kuin haluavat, sillä Omo huolehtii tahranpoistosta.

Resept:

  • 1 muna
  • 2 dl maitoa
  • Hyppysellinen suolaa
  • 2 dl vehnäjauhoa
  • 1 tl leivinjauhetta
  • 25 g voita
  • Hienonnettuja ja viipaloituja hedelmiä (esim. mansikkaa, banaania, mangoa ym.)